برنامه راهبردي و عملياتي كتابخانه

مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) لارستان

برنامه های راهبردی کتابخانه

 

بهسازی فضای  فيزيكي مخرن كتابخانه

 

  • طراحي و عملياتي نمودن عضویت در نرم افزار کوها برای کلیه کارکنان بیمارستان
  • اقدامات و تدابير امنيتي از قبيل جلوگيري از سرقت و آسيب هاي ديگر (زلزله، آتش سوزي و...).
  • بكارگيري شيوه هاي نوين كتابداري و اطلاع رساني جهت استفاده بهينه از منابع و امكانات موجود
  • اختصاص نور كافي و لازم و تهويه مناسب و حرارت مطبوع جهت ايجاد محيط مناسب در محل مطالعه متقاضيان
  • ايجاد روحيه پژوهش و ايجاد فرصتهاي مناسب جهت تقويت خلاقيت و ابتكار بين كاركنان
  • استفاده از اطلاعات و تجربیات کتابداران و کارشناسان اهل فن جهت پیشبرد اهداف کتابخانه
  • تدوين خط مشي و آيين نامه هاي لازم در ارتباط با خدمات و فعاليت كتابخانه و تهيه برنامه هاي لازم
  • تهيه راهنما و بروشور به منظور آگاه كردن اساتيد و دانشجويان از منابع و خدمات كتابخانه در شروع سال تحصيلي
  • تدوين و اجراي برنامه هاي آموزش استفاده از كتابخانه براي دانشجويان و اساتيد
  • فراهم آوردن امكانات و تسهيلات كافي و مناسب جهت استفاده از منابع كتابخانه
  • فراهم آوردن خدمات تحویل مدارک به مراجعين , ارسال به ایمیل یا سایر شبکه های مجازی پژوهش محور
  • كتابخانه  بتواند با استفاده از خدمات آگاهی رسانی جاری، تابلو اعلانات، ایمیل و یا از طریق وب سایت بیمارستان فعالیت های خود را در معرض عموم قرار دهد.
  • بهبود وتوسعه تجهيزات واستفاده از تجهيزات استاندارد به جاي تجهيزات فرسوده
  • معرفي فعاليت هاي علمي و اجرايي كتابخانه
  • نصب و راه اندازي حداقل 4 رايانه در خصوص جستجوي كامپيوتري متقاضيان
  • مجموعه ای پویا و روزآمد از مواد کتابخانه ای
  • بالا بردن  شان و وجهه ی اجتماعی کتابدار و بازتاب آن در مرکز آموزشی درمانی
  • آشنایی مراجعان با قابلیت ها و نحوه ی جستجو در نرم افزار کوها
  • قفسه خواني سالانه و جايگزيني كتابهاي مفقود شده در اسرع وقت
  • وجين كردن  مستمركتابها  بر طبق آیین نامه ی وجین
  • تهيه آمار دقيق خدمات ارائه شده اعم از امانت, پاسخگويي مراجعين و...جهت تصميم گيري و برنامه ريزيهاي آن
  • نظر سنجی و رضایت سنجی  از مراجعین
  • تعیین و تشخیص نیازهای اطلاعاتی کاربران و پاسخگویی از طریق ارائه منابع موجود در کتابخانه
  • استفاده از منشور اخلاقی کتابداری واطلاع رسانی و اجرایی نمودن آن
  • آشنایی کاربران با مهارت ها و استراتژی ها ی جستجو ی اطلاعات
  • آشنایی با ابزارهای بازیابی اطلاعات در کوتاه ترین زمان ممکن
  • ارتقاء بخش اطلاع رسانی پزشکی کتابخانه به منظور ارائه خدمات مشاوره اطلاعات سلامت به اساتید ، دانشجویان و کارکنان
  • به روز کردن وب سایت  کتابخانه به منظور ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی موثر به گروه های آموزشی مختلف بیمارستان و کارکنان مرکز
  • افرایش عملیات امانت و عضویت الکترونیک کتابخانه تحت نرم افزارجامع کتابخانه ‌ای
  • افزایش مهارت سواد اطلاعاتی مراجعان
  • پررنگ شدن نقش کتابدار به عنوان کتابدار بالینی و اقدام در جهت افزایش وظایف کتابدار بالینی در مرکز درمانی